?<< דלקת האוזן התיכונה - impulse center

מידע אודות דלקת האוזן התיכונה והקשר בינה לבין קשיי
למידה והתנהגות

מה זה דלקת אוזן תיכונה ?

דלקת אוזן תיכונה ) Otitis media ( זה זיהום המשפיע על חלל האוזן התיכונה וגורם לאדמומיות ובולטות של עור התוף, מה שעלול לגרום לו להיקרע. תפקוד לקוי של הצינור השמיעתי (Eustachian), ככל הנראה, הוא המנגנון החשוב ביותר להתרחשות של מחלת האוזן התיכונה. זה מאפשר לחיידקים, שהם הגורם העיקרי של זיהום האוזן התיכונה, להיכנס דרך הלוע האפי לאוזן התיכונה

מהן ההשלכות של דלקת האוזן?

אובדן שמיעה בחומרה משתנה הוא הסיבוך השכיח ביותר של דלקת אוזן תיכונה. אובדן שמיעה יכול להיות מורגש למדי אם הילד מתעלם מהמסרים של אנשים עליהם אתה מצפה שהוא יגיב או מבקש כל הזמן לחזור על הנאמר. לעתים קרובות, אובדן שמיעה הוא פחות בולט בגלל ההגייה שגוי של מילים דומות או כאשר יושבים ליד הטלוויזיה. דיבור מטושטש יכול להיות בולט במיוחד בקבוצת הילדים הצעיר.
במהלך תקופה זו, הילד אינו מקבל את מלוא היתרונות של לימוד השפה. כתוצאה מכך, עלולים להיות עיכובים קריטיים בתפתחות הדיבור והשפה. בנוסף, עלולים להופיע כאבי האוזניים המשתנים בחומרתם, מקלים ועד לחדים מאוד בין לילה עם דלקות אוזניים חמורות המצריכות טיפול רפואי. בנוסף לכך, לעתים קרובות עלולים להופיע בעיות התנהגותיות. אצל חלק מהילדים נצפים התנהגויות כמו בידוד חברתי, תסכול או התנהגות קולנית מאוד, התפרצויות זעם. במידה ודלקת באוזן התיכונה מתרחשת לעתים קרובות, קיים סיכון לאיבוד שמיעה קבוע.

מהן הסיבות לדלקת?

דלקת באוזן התיכונה מופיעה לרוב בעקבות הצטננות ונגרמת על-ידי נגיף או חיידק. בדרך כלל מתנקזים נוזלים הנמצאים באוזן התיכונה דרך חצוצרת השמע אל הלוע. כאשר החצוצרה נחסמת, יצטברו הנוזלים בחלל האוזן התיכונה וחיידקים או נגיפים עלולים להתרבות שם ולגרום לזיהום.

סימוכין:

internethealthlibrary.com

medicalnegligenceassist.co.uk

asha.org