?<< למי אנחנו עוזרים - impulse center

למי אנחנו עוזרים?

רוב האנשים אשר פונים אלינו למרכז, אובחנו בתקופה מסויימת בחייהם כסובלים מהפרעות שונות כגון: דיסלקסיה, דיספרקסיה, היפראקטיביות, הפרעת קשב וריכוז, הפרעת ספקטרום אוטיסטית, הפרעת בעיבוד שמיעתי, עיכוב התפתחותי ועוד (ניתן לראות רשימה מלאה של אבחונים ותסמונות כאן).

ללא ספק, חשוב לקבל אבחנה נכונה כיוון שהיא מהווה בסיס להבנת מצבו של האדם ויכולה לספק כיוון לתמיכה מקצועית עתידית. עם זאת, עבור אנשים רבים, האבחנה, מדוייקת ככל שתהייה, נשארת בגדר תווית. נדיר שאנשים מקבלים הצעות מעשיות ודרכים ממשיות להתמודדות עם הקשיים היום-יומיים שלהם.   

במרכז "אימפולס" אנו לא מאבחנים מצבים כאלה, אך אנו בודקים ומתבוננים בהתנהגויות ותגובות סנסוריות שונות. טיב התפקוד של המערכות הסנסוריות משפיע באופן ישיר על הביצועים שלנו. אופן וטיב התפקוד שלנו הוא זה שקובע את האבחנה או התווית העשויה להינתן. מכאן נובע שאם אנו יכולים לשפר תפקודים סנסוריים ואינטגרציה חושית, נוכל לשפר גם את הביצועים שלנו.

בעיות של אינטגרציה חושית נובעות מחוסר היכולת לאזן את החושים כראוי. אנשים רבים עם קשיים תפקודיים הם בעלי אופי רב-רגיש או אפילו רגיש לכאב לצלילים, מרקמים, טעמים וריחות מסוימים. אחרים אינם רגישים במיוחד. ברור שיכולות חושיות אלה ישפיעו על האופן שבו אדם מתקשר עם העולם. אנו בוחנים בפירוט רב את השמיעה, הראייה והבשלות ההתפתחותית של אדם ומציעים דרכים בהן ניתן לעזור או לפתח תחומים ספציפיים.

השפעות של יכולת שמיעה על התפתחות השפה

בעת ביקור אצל מומחה אף אוזן גרון, בבית החולים או במרכז לבדיקת השמיעה, השמיעה בדרך כלל נבדקת באמצעות בדיקת צלילים טהורים

מהי דיסלקציה?

דיסלקציה נגזרת מ- " dys "היווני (כלומר עניים או בלתי הולמים) ו lexis ( מילים או שפה). הדיסלקציה הינה קושי למידה המאופיין בבעיות בשפה הבעתית או הניתנת לקליטה, בעל פה או בכתב.

פגיעה מוחית בעקבות טראומה

המוח הוא איבר פגיע מאוד על אף הגנת הגולגולת. הוא מסה של חומר רך אשר מחולקת לשתי המיספרות והוא מוגן ע"י עצמות גולגולת הקשות.

דלקת האוזן התיכונה והקשר בינה לבין קשיי למידה והתנהגות

דלקת אוזן תיכונה )media Otitis )זה זיהום המשפיע על חלל האוזן התיכונה וגורם לאדמומיות ובולטות של עור התוף, מה שעלול לגרום לו להיקרע. תפקוד לקוי של הצינור השמיעתי

הבנת ההשפעה של AIT על קריאה

קיימים שני סוגים של תרחישים עבור פניות לטיפולים ב- AIT:
בשני סוגי התרחישים הללו ההורים ירצו להבין כיצד תהליך AIT שמשפיע על כישורי הקשבה, יכול להשפיע על תהליך הקריאה.

AIT ופגיעות מוח טראומטיות

כידוע לפגיעות ראש מסוגים שונים ישנם השלכות על מצב בריאותי של הנפגע. השפעות אלה משתנות בהתאם לסוג הפגיעה שאדם חווה.